INFORMACJE ogólne i ważne
► CENA REJSU
► REZERWACJA REJSU i DOKUMENTY
► OPŁATA ZA REJS
► UBEZPIECZENIE
► KAUCJA
► SZCZEGÓŁY WYJAZDU
► TRANSPORT
► PROWIANT
► RODZAJE REJSÓW i SZKOLENIA
► CO ZABRAĆ W REJS MORSKI JACHTEM
► KORESPONDENCJA
• od 2006 organizujemy tylko własne projekty za które bierzemy odpowiedzialność
• robimy to na podstawie WPIS do REJESTRU ORGANIZATORÓW TURYSTYKI
• dane osobowe chronimy szyfrowaniem SSL, a cała baza jest zgłoszona do GIODO
• dysponujemy własnymi doskonale przygotowanymi jachtami i transportem
• podajemy pełne i ostateczne koszty udziału w rejsie
• gwarantujemy niezmienną cenę i nie odwołujemy rejsów
• jeżeli to tylko możliwe nie pobieramy KAUCJI za JACHT
• wystawiamy honorowaną przez PZŻ opinię z rejsu i szkolimy na ISSA
• nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego i patentów
Opisy tras rejsów morskich, które przedstawiliśmy na stronie MORSKIErejsy.pl w ofertach oraz odwiedzane porty, są jedynie naszą propozycją opartą na doświadczeniach z poprzednich rejsów. Jednak faktyczny przebieg rejsu jak i ilość godzin stażowych uzależniony jest od: warunków atmosferycznych i nawigacyjnych, kondycji uczestników i kapitana, umiejętności załogi, a w dalszej kolejności preferencji, marzeń i życzeń, którym nic nie stoi na przeszkodzie aby zostały spełnione gdy tylko będzie to bezpieczne i logiczne oraz zdecyduje o tym większość uczestników wraz z kapitanem, który podejmuje ostateczną decyzję o trasie rejsu i miejscach jakie odwiedzicie zawsze biorąc pod uwagę warunki atmosferyczne i nawigacyjne oraz bezpieczeństwo załogi. Prosimy pamiętajcie, że naszym celem jest zrealizowanie całego planu, a jeśli to tylko możliwe nawet ponad to co zaplanowaliśmy, bo najważniejsze dla nas jest abyście wrócili z rejsu zadowoleni.
CENA REJSU
Oprócz CENY INDYWIDUALNEJ, którą opisujemy poniżej nie stosujemy promocji, rabatów, zniżek i innych ściem bo mamy najatrakcyjniejszą propozycję na Polskim rynku żeglarskim !
W większości naszych propozycji w CENIE REJSU zawarte jest WSZYSTKO !
Jeśli znajdziesz tańszy i kompleksowo zorganizownay rejs oddamy różnice (jak w Castoramie)
CENA REJSU w niej zawarte jest wszystko co opisaliśmy przy poszczególnych propozycjach rejsów w zakładce terminy i koszty z zachowaniem limitów:
• OPŁATY PORTOWE – na każdą dobę skalkulowana jest maksymalnie jedna opłata za marinę
podczas rejsów tygodniowych 3 mariny i 3 kotwicowiska
• PALIWO do JACHTU – limit obejmuje manewry portowe oraz 12 h pływania na silniku
• TURYSTYCZNY FUNDUSZ GWARANCYJNY – to pokłosie dobrych zmian. Zgodnie z nową ustawą o turystyce koncesjonowane biura podróży mają obowiązek odprowadzania składek za każdego uczestnika, które mogą wynieść od 0 do 20 pln, są uzależnione od rodzaju transportu i destynacji i będą doliczone do CENY REJSU.
CENA INDYWIDUALNA na którą ma wpływ:
• czy byłeś już kiedyś z nami na rejsie
• czy płyniesz na więcej niż jeden ETAP
• ile osób, które zaprosiłeś zdecydowało się wziąć udział w rejsie
• czy jesteś SKIPPEREM i samodzielnie poprowadzisz jacht
• jaki rodzaj transportu wybrałeś
• jeśli polubiłeś i poleciłeś innym nasz profil na facebooku
CENA KATALOGOWA
• obowiązuje jeśli żaden z powyższych punktów tym razem Cię nie dotyczy
• lub wcześniej już obniżyliśmy cenę
REZERWACJA REJSU i DOKUMENTY
Na organizowane przez nas rejsy morskie i szkolenia możesz się zapisać wypełniając on-line proste ZGŁOSZENIE, które znajdziesz po lewej stronie serwisu, który właśnie oglądasz pod przyciskiem ZAPISZ SIĘ lub klikając na button o tej samej nazwie pod każdą ofertą opisującą poszczególne rejsy morskie.
PRZED DOKONANIEM REZERWACJI prosimy telefonicznie lub mailem potwierdzić ilość wolnych miejsc na poszczególnych trasach rejsów.
Z tą wiedzą wypełniasz ZGŁOSZENIE wpisując dane we wszystkie wymagane w nim pola. Zwracając szczególną uwagę aby z pola wyboru w którym jest lista organizowanych rejsów wybrać ten na który chcesz się zapisać.
ZGŁOSZENIE sprawdzone czy wszystko się zgadza wysyłasz po zapoznaniu się z poniższymi dokumentami, które możesz również znaleźć w zakładce DOKUMENTY:
- UMOWA UCZESTNICTWA w REJSIE MORSKIM
- WARUNKI UCZESTNICTWA w REJSIE MORSKIM
- OGÓLNE WARUNKI UBEZPIECZENIA KL i NNW
- OGÓLNE WARUNKI UBEZPIECZENIA REZYGNACJI z REJSU
- TURYSTYCZNY FUNDUSZ GWARANCYJNY USTAWA
- INFORMACJE ważne
Na adres mailowy, wpisany w ZGŁOSZENIU z automatu otrzymasz zwrotnego maila gdzie ujrzysz ZGŁOSZENIE wypełnione przez ciebie – abyś mógł sprawdzić czy wszystkie wymagane pola są wypełnione poprawne.
Gdybyś zauważył jakikolwiek błąd nie wypełniasz ZGŁOSZENIA ponownie,
ale na nasz adres mailowy klub@morskierejsy.pl wysyłasz co i gdzie mamy poprawić
Jeśli wszystkie pola wypełniłeś poprawne nic nie robisz – czekasz se na maila od nas
Bo po sprawdzeniu czy wpisana CENA REJSU i wszystko inne się zgadza oraz zarejestrowaniu w naszej bazie otrzymanego ZGŁOSZENIA niebawem wyślemy e-mail z załącznikami i linkami:
• UMOWA UCZESTNICTWA W REJSIE MORSKIM – którą po wydrukowaniu i podpisaniu odsyłasz na adres naszego biura w formie papierowej lub zeskanowaną na adres mailowy
• WARUNKI UCZESTNICTWA w REJSIE MORSKIM – które są integralną częścią UMOWY
i z którymi zobowiązujesz się zapoznać przed wypełnieniem ZGŁOSZENIA
• OGÓLNE WARUNKI UBEZPIECZENIA KL i NNW, REZYGNACJI z REJSU – do poczytania
• MATERIAŁY SZKOLENIOWE – jeśli zapisałeś się na szkolenie
jeśli nie odeślesz PODPISANEJ UMOWY
nie gwarantujemy, ubezpieczenia, a nawet miejsca na jachcie
DOKUMENTY podróżne – podczas wypełniania ZGŁOSZENIA masz do wyboru podanie serii i numeru PASZPORTU lub DOWODU OSOBISTEGO. Podróżując na terenie Unii Europejskiej do krajów zrzeszonych w strefie SCHENGEN możesz przekraczać granice na podstawie obojętnie, którego z tych dokumentów. Gdzie i jaki dokument jest wymagany, a także co to jest Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ) dowiesz się ze strony MSZ.
• http://poradnik.poland.gov.pl/ – pod tym linkiem dowiesz się wszystkiego o wszystkim co powinien wiedzieć każdy obywatel, opuszczający nasz piękny kraj miodem i mlekiem płynący 😉
• http://www.mf.gov.pl – klikając na ten link dowiesz się wszystkiego na temat przewożenia artykułów przez granicę mówią przepisy celne
• http://www.toll.no/templates – co na temat przewożenia artykułów przez granicę Norwegii mówią przepisy celne dowiecie się klikając tu
• szczepienia – pod tym linkiem dowiesz się wszystkiego o zabezpieczeniu się przed rejsem
OPŁATA ZA REJS
Aby mieć pewność, że miejsce nie przepadnie do 3 dni po otrzymaniu od nas na adres mailowy UMOWY UCZESTNICTWA W REJSIE MORSKIM wpłać zaliczkę na nasze konto bankowe.
Zaliczka jest wyliczona w ZGŁOSZENIU w strefie PODLICZENIE i wynosi 40% CENY REJSU.
Standardowo cała CENA REJSU jest podzielona na 2 raty. W wyjątkowych sytuacjach i na indywidualną prośbę można uzgodnić więcej niż 2 raty – układ taki dotyczy zapisanych na więcej niż 3 miesiące.
Kolejnym punktem jest terminowa wpłata następnych rat zgodnie z kalendarzem podanym w mailu zwrotnym i umowie lub według uzgodnień na indywidualną prośbę potwierdzoną w korespondencji mailowej.
• jeżeli decyzję podjąłeś na mniej niż 4 tygodnie przed rejsem wpłacasz całość.
• w TYTULE PRZELEWU wpisz za co płacisz (NAZWA REJSU lub ETAPU – NAZWISKO)
UBEZPIECZENIE
Zapewniamy POLISĘ UBEZPIECZENIOWĄ dla wszystkich na czas trwania rejsu
(na czas dojazdu gdy korzystasz z naszego transportu), którą w Waszym imieniu zawieramy z firmą GENERALI w zakresie:
• KL – koszty leczenia za granicą 100000pln
• ASSISTANCE – koszty wsparcia za granicą i pomoc w podróży 100000pln
• NNW – następstwa nieszczęśliwych wypadków 20000pln
Dodatkowo i indywidualnie lub za naszym pośrednictwem można się do ubezpieczyć:
• na WYŻSZĄ SUMĘ UBEZPIECZENIA
• od UTRATY i ZNISZCZENIA BAGAŻU
• od ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ
• od REZYGNACJI z REJSU – zaliczka i umowa w nieprzekraczalnym terminie podanym na UMOWIE
Ubezpieczyć się możesz gdziekolwiek.
my korzystamy z usług multibrokera w firmie:
- MARSHAL – czynne pn-pt w godzinach 0900 – 1600 tel:+48 748321721, fax: +48748320860
- Patrycja MOROZ kom: +48 509256429 mail: patrycja.moroz@marshal.pl
- Dominika KŁOSOWSKA kom: +48 515270026 mail: dominika.klosowska@marshal.pl
indywidualnie możesz zabrać EUROPEJSKĄ KARTĘ UBEZPIECZENIA ZDROWOTNEGO (EKUZ)
wszystkiego na jej temat dowiesz się klikając w link https://www.ekuz.nfz.gov.pl/
firma MARINGO bez pobierania prowizji zleca zawarcie polis ubezpieczeniowych w tym ubezpieczenia od KL(koszty leczenia) NNW(następstwa nieszczęśliwych wypadków) składki na TFG(turystyczny fundusz gwarancyjny) składki na TFP (turystyczny fundusz pomocowy)
natomiast podczas zawarcia ubezpieczenia fakultatywnego OC(ochrona cywilna) ASSISTANS(pomoc w trakcie podróży) REZYGNACJI z REJSU może wystąpić różnica w wysokości składki proponowanej przez towarzystwo ubezpieczeniowe wynikająca z kosztów obsługi polisy.
To czy nastąpi zwrot odszkodowania i poniesionych wydatków w zakresie KL i NNW lub wpłaconych na poczet rejsu zaliczek zależy od wymaganych przez firmę ubezpieczeniową np. GENERALI lub ERGO udokumentowanych powodów, które będą podstawą do rozpatrzenia roszczenia i ewentualnego wypłacenia odszkodowania na podstawie zawartej polisy dlatego firma MARINGO nie podnosi za to żadnej odpowiedzialności.
KAUCJA
Podczas niektórych organizowanych rejsów występuje opłata zwana KAUCJĄ ZWROTNĄ.
Etymologia nazwy ZWROTNA wywodzi się z reguły, która sprawdza się w zdecydowanie większej ilości przypadków kiedy to jest zwracana w 100% gdyż w ogromnej mniejszości są sporadyczne przypadki kiedy to na zakończenie rejsu po odliczeniu ewentualnych strat jest potrącana jej część lub niespotykanych wręcz i odosobnionych kiedy to jest zatrzymywana w całości. Sytuacje te są przez armatorów jachtów stosowane tak marginalne, że opisywanie ich jest zbędne gdyż każdy przypadek to historia, która się nie powtarza i jest rozpatrywana indywidualnie.
Dlatego skupmy się na ogólnie przyjętych zasadach:
• kaucja podlega zwrotowi
• nie jest naszym celem samym w sobie aby ją zatrzymywać lub cokolwiek potrącać
• kaucja jest pobierana w wysokości podanej w TERMINACH i KOSZTACH
na poczet ewentualnych strat i szkód wynikłych w czasie rejsu, za sprawą niedopatrzenia, zaniechania, winy użytkownika i nie objętych ubezpieczeniem jachtu lub w ramach tzw. udziału własnego. Jeśli rejs jest organizowany na jachcie czarterowanym organizator nie pośredniczy w przekazywaniu kaucji armatorowi. Załoga indywidualnie ustala zasady wpłacenia kaucji oraz jej zwrotu oraz ewentualnego rozliczenia na koniec rejsu.
W zależności od oferty i wytycznych armatora jachtu na którym organizowany jest rejs morski występują 4 rodzaje jej pobierania:
• KAUCJA w GOTÓWCE – załoga robi zrzutkę w dniu i miejscu zaokrętowania przy burcie jachtu i wpłaca w biurze armatora przed rozpoczęciem rejsu
• BLOKADA na KARCIE KREDYTOWEJ – w tym samym czasie jak powyżej w biurze armatora jest zakładana na poczet KAUCJI. To bardzo wygodna forma bo po rejsie nie wracamy z gotówką
• UBEZPIECZENIE KAUCJI – nie każdy armator stosuje tą metodę, która polega na jednorazowej bezzwrotnej opłacie wynoszącej zazwyczaj około 20% wartości kaucji. Wpłacona kwota jest zatrzymywana przez armatora, ale za tą opłatę kupujemy sobie „święty spokój”
• KAUCJA NA KONTO ORGANIZATORA – gdy rejs jest organizowany na jednym z naszych jachtów każdy uczestnik wpłaca kaucję, którą po rejsie zwracamy na konto z którego otrzymaliśmy przelew. Nie dotyczy to oczywiście ofert w których w ogóle zrezygnowaliśmy z pobierania kaucji.
Poniżej zasada ogólnie stosowana chociaż często niedopowiedziana. My jednak ją postanowiliśmy opisać. Jesteś częścią załogi dlatego odpowiedzialność za sprzęt i prowadzenie jachtu jest zbiorowa. Masz prawo decydować o wszystkim dlatego też wspólnie odpowiadasz za przebieg rejsu, manewry portowe czy wyposażenie jachtu. Wychodzimy z założenia, że jesteś dorosły i wiesz co jest dobre, a co złe, więc również wspólnie odpowiadasz za zachowanie pozostałych uczestników. Chociaż i od tej reguły mogą wystąpić odstępstwa dlatego każda potencjalna sytuacja jeśli się w ogóle wydarzy będzie rozpatrywana indywidualnie.
KAUCJA obejmuje zgubienie lub uszkodzenie: pontonu i silnika do niego, jachtu i elektroniki jachtowej, żagli, wyposażenia pirotechnicznego, nawigacyjnego, hotelowego, ratunkowego i czasami innego też w tym BUSA jeśli UCZESTNICY dostają go w użyczenie.
SZCZEGÓŁY WYJAZDU
DATY w zakładce terminy i koszty podane w TABELKACH w ofercie każdego rejsu morskiego, zawsze dotyczą dnia zbiórki na jachcie i zakończenia rejsu.
PORTY cumowania jachtu, zbiórki z kapitanem i resztą załogi oraz sugerowane porty pośrednie są również opisane w zakładce terminy i koszty w TABELKACH i zakładce trasa rejsu oraz na MAPKACH.
W przypadku jachtu BAHIA SOL Gib Sea 444 jest to MARINA AZS Górki Zachodnie w GDAŃSKU
lub porty wymiany załóg na trasie.
Na około tydzień przed rejsem drogą mailową na adres z którego otrzymaliśmy ZGŁOSZENIE wyślemy INFORMACJE o SZCZEGÓŁACH WYJAZDU i REJSU MORSKIEGO w których znajdziesz dokładne miejsce i godzinę zbiórki, kontakt do pozostałych uczestników i przyszłych członków załogi oraz kapitana rejsu morskiego na który się zapisałeś. Po przeczytaniu tego maila nie będziesz miał już żadnych pytań.
TRANSPORT
Szczegóły jaki TRANSPORT jest dostepny na poszczególnych rejsach i na jakich zasadach jest organizowany opisaliśmy w ofertach rejsów w zakadce SZCZEGÓŁY REJSU z podziałem na:
• BUSEM 9 osobowym
• AUTOKAREM
• SAMOLOTEM w cenie rejsu
ilość miejsc w powyższych opcjach jest ograniczona, dlatego prosimy o kontakt telefoniczny
Wybierając w ZGŁOSZENIU transport organizatora/własny kieruj się prostą zasadą:
• ORGANIZOWANY – gdy opłata jest wliczona w CENĘ REJSU
• WŁASNY – gdy opłaty w ofercie rejsu nie ma lub jest odejmowana od CENY REJSU
Jeśli zdecydujesz się na transport własny pamiętaj, że w miarę możliwości pomożemy Ci w jego zorganizowaniu. Zakupie i rezerwacji biletów lotniczych, transferach z lotniska do mariny i transportu bagażu na jacht, doradzeniu jaką trasę wybrać podczas dojazdu własnym samochodem, a po dotarciu na miejsce pozostawieniu go w bezpiecznym miejscu.
Jeśli refundujemy dojazd WŁASNY – odejmujemy koszty transportu od CENY REJSU.
Będzie to kwota samego biletu bez bagażu i prowizji firm pośredniczących. (np. eSKY.pl)
PROWIANT
• BRAK PROWIANTU w ofercie rejsu – obowiązuje ogólnoświatowa zasada, że SKIPPER/KAPITAN nie partycypuje w żadnych kosztach związanych z prowadzeniem jachtu oraz, że ZAŁOGA / UCZESTNICY rejsu wspólnie zapewniają mu prowiant zarówno na jachcie jak i po za nim.
• JEST PROWIANT w ofercie rejsu – to znaczy, że nie musisz sobie nim w ogóle zaprzątać głowy. Zapewniamy go tak dużo, że jeszcze nigdy nie zabrakło, a nawet wystarczyło na drogę powrotną do Polski i dlatego nie zwracamy kasy za dodatkowe i nieuzgodnione z nami zakupy.
Podzielony na wachty w tym kambuzowe będziesz miał zapewnione produkty do przygotowania pełnowartościowych posiłków: świeży nabiał, wędliny, warzywa i owoce. Gotowe zupy, drugie dania, które nie będą się powtarzały. Dania zarówno paczkowane jak i w puszkach czy słoikach na sztormową pogodę, aby szybko i wygodnie przygotować ciepły posiłek. Soki owocowe 100%, słone i słodkie przekąski. Są to smaczne produkty dobrej jakości wiodących producentów. Chińskie zupki i gorące kubki są jedynie akcentem.
• PROWIANT we własnym zakresie – podczas dojazdu i powrotu na rejs oraz jeśli chcesz zabrać napoje orzeźwiające lub pety wtedy koniecznie sprawdź limity, jakie obowiązują w poszczególnych krajach, bo w przypadku kontroli, kiedy towaru jest za dużo może się pojawić konfiskata i grzywna.
Co na temat przewożenia artykułów przez granicę Norwegii mówią przepisy celne dowiecie się klikając na link: http://www.toll.no/templates
RODZAJE REJSÓW i SZKOLENIA
Bez względu na rodzaj rejsu czy wielkość ambicji każdy uczestnik przed wypłynięciem w rejs morski przejdzie przeszkolenie poprowadzone przez kapitana w zakresie bezpieczeństwa, ratownictwa i ewakuacji, obsługi urządzeń na jachcie itp.
Wszystkie organizowane rejsy morskie i czas, gdy jacht jest w ruchu są liczone do stażu morskiego niezbędnego do ubiegania się o patenty żeglarskie. A, że rejs to nie matura tym, którzy będą chcieli kapitan wystawi OPINIĘ z REJSU niezbędną do ubiegania się o wyższe stopnie żeglarskie, honorowaną przez PZŻ. A tym, którzy będą mieli wpisze się do książeczki żeglarskiej na pamiątkę.
Podczas rejsu po morzach północnych pływanie nocne jest nieuniknione i czym dalej na północ tym będzie tego więcej gdyż porty są rzadziej rozmieszczone, więc odległości pomiędzy portami się zwiększają i dlatego czas przelotów również się wydłuża. Natomiast podczas rejsów morskich na morzach południowych miejsc gdzie można zacumować jest bardzo dużo dlatego każdą noc możemy spędzić w marinie, porcie lub zatoczce. W nocy możemy sobie popływać jeśli będziecie chcieli poczuć ten niesamowity klimat nieba pełnego gwiazd na wyciągnięcie ręki bo na lądzie już tak magicznie nie jest.
organizowane rejsy morskie możemy podzielić na 4 główne kategorie:
• rejs STAŻOWO-SZKOLENIOWY
dla wcześniej zapisanych, kapitan przeprowadzi specjalistyczne szkolenie na jeden z poziomów ISSA o których poczytasz w zakładce ISSA szkolenie certyfikaty i patenty.
Po powrocie z rejsu każdemu kto ukończy kurs będzie wydany plastik potwierdzający zdobyte uprawnienia. Pod tym linkiem znajdziesz skrypt ISSA materiały szkoleniowe.
Dla nie zapisanych na kurs ISSA, ale otwartych na wiedzę żeglarską, ogólne szkolenie z jej poszerzenia oraz przypomnienia sobie zasad z nawigacji, locji, pracy na mapie, wiązania lin czy obsługi urządzeń do łączności i nawigacji z jakimi spotykamy się na jachtach. Nasi skipperzy to profesjonaliści i są jak księga pełna wiedzy z której jak ze źródła wszystkim chętnym pozwolą czerpać do woli.
• rejs na WODACH PŁYWOWYCH
generalnie to samo co powyżej z różnicą, że będziemy pływać na akwenie pływowym. Wypływanie stażu na wodach pływowych jest niezbędne aby uzyskać wyższe patenty żeglarskie wydawane przez PZŻ. Podczas takiego rejsu przeprowadzone zostanie szkolenie z nawigacji po wodach pływowych obejmuje najważniejsze zagadnienia praktyczne i teoretyczne, ustalenia skoku pływu wody na dany moment, wyznaczanie prędkości i kierunku prądu pływowego itp.
• rejs TURYSTYCZNO-WYPOCZYNKOWY
czytasz, opalasz się, robisz zdjęcia, gapisz się w niebo lub się lenisz. To Twój czas i nie jesteś tu żeby się czegoś uczyć. Prosimy jednak abyś pamiętał, że nie zwalania Cię to z obowiązków gdyż nadal stanowisz załogę. Jesteś zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, a przede wszystkim do dbania o prządek, pomocy w kambuzie, podczas wejścia i wyjścia z portu, cumowaniu, a w razie potrzeby do pełnienia wacht nawigacyjnych i innych czynności o które możesz zostać poproszony przez… np. piękną dziewczynę, której nie będziesz w stanie odmówić. Dziewczyn to nie dotyczy bo wszystkie są piękne 😉
• rejs NA ŻYCZENIE
sam, ze znajomymi, rodziną, koleżankami, chłopakiem lub kim chcesz wynajmujesz cały jacht z naszym skipperem. Płyniesz gdzie chcesz i robisz co chcesz. Zapewniamy wszystko czego sobie zapragniesz: żarcie, szampana, lód, hostessy, piękną pogodę…
CO ZABRAĆ W REJS MORSKI JACHTEM
Po stosunkowo łatwej decyzji wyboru jednej z naszych propozycji rejsu morskiego jachtem nieubłagalnie nadejdzie czas dylematów, co i w co się spakować. Aby to ułatwić poniżej opiszemy jak się za to zabrać żeby niczego nie zapomnieć, a jednocześnie nie dźwigać ze sobą całej szafy no i żeby nie zwariować jeszcze przed wyjazdem;-)
•JAK SIĘ SPAKOWAĆ na REJS JACHTEM
Ze względu na ograniczoną powierzchnię egzystencji na jachcie swój bagaż ogranicz do niez- będnego minimum. Dobrym sposobem jest zrobienie przed wyprawą trzech list.
Pierwszą z rzeczami koniecznymi, drugą z niezbędnymi, trzecią z rzeczami, bez których nie uda Ci się przeżyć. Dwie pierwsze wyrzuć, trzecią zmniejsz o połowę.
Taką trzecią LISTĘ DO PAKOWANIA co zabrać w rejs jachtem znajdziesz w PDF poniżej. Jeśli wiesz, co zabrać nie musisz czytać naszych dobrych rad i od razu ją wydrukować wykorzystując do odhaczania, co już zostało odłożone do spakowania.
•LISTA DO PAKOWANIA co zabrać w REJS JACHTEM
Gdybyś uznał, że te informacje mogą się komuś przydać podeślij link do naszej strony
KORESPONDENCJA
• prosimy w temacie wysyłanej do nas korespondencji powoływać się na
NAZWĘ REJSU * imię nazwisko * nr telefonu
np. CHORWACJA Majówka 1945 KOWALSKI Jan 0700 123456789
• w przypadku pytań lub wątpliwości prosimy o KONTAKT TELEFONICZNY
ZAWSZE SŁUŻYMY POMOCĄ i chętnie wszystko rozwiejemy