JACHTOWY sternik MORSKI
Nr | DNI | TERMIN / TRASA | CENA rejsu | WOLNA koja |
---|---|---|---|---|
JSM I | 7 | JACHTOWY STERNIK MORSKI GDAŃSK – 3 TRASY do wyboru – GDAŃSK termin: 03.08 – 10.08.2024 |
2990 pln | 6 |
MANEWR I | 3 | MANEWRÓWKA JACHTEM GDAŃSK – starówka – GDAŃSK termin: 03.08 – 10.08.2024 |
3290 pln | 5 |
JSM II | 7 | JACHTOWY STERNIK MORSKI GDAŃSK – 3 TRASY do wyboru – GDAŃSK termin: 03.08 – 10.08.2024 |
3590 pln | 4 |
MANEWR II | 3 | MANEWRÓWKA JACHTEM GDAŃSK – starówka – GDAŃSK termin: 03.08 – 10.08.2024 |
3590 pln | 7 |
JSM III | 7 | JACHTOWY STERNIK MORSKI GDAŃSK – 3 TRASY do wyboru – GDAŃSK termin: 03.08 – 10.08.2024 |
4890 pln | 4 |
MANEWR III | 3 | MANEWRÓWKA JACHTEM GDAŃSK – starówka – GDAŃSK termin: 03.08 – 10.08.2024 |
4890 pln | 6 |
JSM IV | 7 | JACHTOWY STERNIK MORSKI GDAŃSK – 3 TRASY do wyboru – GDAŃSK termin: 03.08 – 10.08.2024 |
4590 pln | 4 |
MANEWR IV | 3 | MANEWRÓWKA JACHTEM GDAŃSK – starówka – GDAŃSK termin: 03.08 – 10.08.2024 |
4290 pln | 5 |
JSM V | 7 | JACHTOWY STERNIK MORSKI GDAŃSK – 3 TRASY do wyboru – GDAŃSK termin: 03.08 – 10.08.2024 |
3290 pln | 7 |
MANEWR V | 3 | MANEWRÓWKA JACHTEM GDAŃSK – starówka – GDAŃSK termin: 03.08 – 10.08.2024 |
2990 pln | 6 |
TRANSPORT:
WŁASNY – we własnym zakresie
CENA rejsu ALL INCLUSIVE obejmuje:
- miejsce na jachcie
- paliwo do jachtu i opłaty portowe
- pyszne wyżywienie na śniadania na start
- wyposażenie kambuza, gaz
- czyste poduszki i prześcieradła
- usługi SKIPPERA / instruktora
- opinie z rejsu dla PZŻ
- ubezpieczenie jachtu
- ubezpieczenie uczestnika KLiA i NNW
- opłaty administracyjne TOURIST TAX
- pasy ratunkowe i szelki bezpieczeństwa
- materiały szkoleniowe dla zapisanych
DODATKOWO:
PŁATNOŚĆ na miejscu
- SANITARIATY jeśli nie są w opłacie za marinę
- WYCIECZKI fakultatywne
- PROWIANT po za jachtem
PŁATNOŚĆ na konto
- 0,00 KAUCJA zwrotna za jacht / osobę
- 20 pln za KSIĄŻECZKA żeglarska
Jachtowy Sternik Morski – kurs z egzaminem – Gdańsk, Górki Zachodnie
Jeśli masz już doświadczenie na wodach śródlądowych i ukończyłeś 200 godzin stażu na morzu, serdecznie zapraszamy na kolejny etap fascynujących żeglarskich wyzwań. Nasza propozycja na szkolenie morskie to duży jacht, eksploracja różnorodnych portów, intensywne szkolenie praktyczne, solidne przygotowanie teoretyczne oraz dostęp do bogatej bazy szkoleniowej – to wszystko w ramach kursu na Jachtowego Sternika Morskiego!
Szkolenie na JSM
Nasz kurs na uzyskanie patentu Jachtowego Sternika Morskiego odbywa się w formie rejsu wędrownego, obejmującego kilka portów. Rozpoczynamy w Górkach Zachodnich i kierujemy się do różnych marin w obszarze Zatoki Gdańskiej, takich jak Hel, Jastarnia, Sopot i Gdynia. Wybór konkretnych portów zależy głównie od warunków pogodowych, dostępnego czasu, umiejętności załogi i postępów w szkoleniu. Ostateczną decyzję co do trasy podejmuje kapitan.
Szkolenie praktyczne obejmuje przede wszystkim:
- pełne szkolenie pod żaglami przygotowujące do egzaminu,
- precyzyjne szkolenie z manewrowania jachtem w porcie na silniku,
- posługiwanie się środkami ratunkowymi, zabezpieczającymi, postępowanie w sytuacjach awaryjnych
- praktyczną obsługę radia – podstawowe umiejętności potrzebne do komunikacji z marinami, obsługą portu i innymi jednostkami
- obsługę nawigacji elektronicznej oraz niezbędne podstawy nawigacji tradycyjnej (nie takie straszne!)
Szkolenie teoretyczne obejmuje pełen zakres wiedzy ze wszystkich działów wymaganych na egzaminie:
- nawigacja tradycyjna
- locja morska
- ratownictwo morskie
- meteorologia i prognozy pogody dla żeglugi morskiej
- sygnalizację i łączność na morzu
- przepisy żeglugowe
Jacht
Podczas szkolenia postawiliśmy na wyjątkowy jacht – nie jest to „typowy treningowy jacht”. S/Y BAHIA SOL to imponujący jacht o długości aż 14 metrów, flagowy model Gib Sea 444, wyprodukowanego przez renomowaną francuską stocznię. Ta jednostka to doskonale udana konstrukcja, sprawdzająca się nawet w wymagających warunkach bałtyckich.
- długość: 13,9 m
- szerokość: 4,20 m
- zanurzenie: 2,00 m
- żagle: 100 m²
- ilość kajut: 4+mesa
- ilość miejsc: 12
- WC / prysznic: 2
- zbiornik wody: 400 L
- silnik YANMAR: 55 KM
- zbiornik paliwa: 200 L
S/Y BAHIA SOL charakteryzuje się nieprzeciętnym osprzętem pokładowym i wyposażeniem wnętrza – ten jacht przez kilka lat przemierzał norweskie Fiordy, żeglując także za koło podbiegunowe. Gib Sea’444 zaprojektowany przez Oliviera Poncin i J&J Design otrzymał Nagrodę Roku od magazynu „Cruising World”.
- 3 GPS + 2 chartplottery + laptop
- LOG & wiatromierz
- echosonda / autopilot
- roll FOK roll GENUA roll GROT
- NAVTEX + AIS + RADAR + EPIRB
- VHF z DSC / radio CD
- ciepła woda / ogrzewanie
- ster strumieniowy
- bimini / szpryc buda
- 2 duże lodówki / piekarnik
Instruktorzy
Tomasz Rogoziński
Kapitan Jachtowy PZŻ, opłynął Europę bez elektroniki, nawigacji satelitarnej, telefonu i zupek w proszku – prawdziwa skarbnica morskich historii, człowiek z wielkim doświadczeniem na morzu, przez lata wyszkolił setki dobrych żeglarzy w każdym wieku.
Na co dzień pedagog, magister wychowania fizycznego i zaangażowany trener pływacki dzieci i młodzieży – gotowy odmówić prowadzenia kolejnego rejsu morskiego tylko dla swoich zawodników, których przygotowuje do startu w zawodach pływackich.
Miłośnik zimnych wód Bałtyku i Morza Północnego, przemierzył również Morze Śródziemne od Gibraltaru po Egipt, zszywając po drodze setki metrów kwadratowych żagli. Prowadził jachty pod banderą na Mazurach, Bałtyku, Morzy Adriatyckim i Wyspach Kanaryjskich. Za igłą i nitką obecnie nie przepada.
Kapitan Jachtowy PZŻ, Instruktor Żeglarstwa PZŻ, Kapitan Motorowodny PZMiNW, operator radiowy SRC oraz LRC, ratownik WOPR, pedagog.
Baza
Szkolenia rozpoczynamy w Górkach Zachodnich koło Gdańska. Jacht zacumowany jest w nowoczesnej marinie przy hotelu Galion (ośrodek AZS). Adres portu:
Gdańsk – Górki Zachodnie
Hotel Galion (AZS)
- Stogi 20
Znajdziemy kompletną infrastrukturę portową, obejmującą dostęp do prądu, wody, pryszniców, itp., oraz zaplecze techniczne. Hotel Galion oferuje restaurację, a także strefę relaksu z saunami, jacuzzi i łaźnią parową, co stanowi skuteczne zadośćuczynienie za trudy żeglugi. Ośrodek wyróżnia się również kameralnymi, dobrze wyposażonymi salami konferencyjnymi (rzutnik, flipchart, nagłośnienie), które są używane podczas niektórych zajęć teoretycznych.
Jak to wygląda w praktyce?
Kurs rozpoczyna się spotkaniem z kapitanem w sobotę o 18:00 w marinie przy hotelu Galion. Następnie kwaterujemy się na jachcie i dzielimy na tradycyjne wachty. Przez 7 dni mieszkamy, żeglujemy i uczymy się na jachcie.
Zwykle wypływamy po wczesnym śniadaniu i pływamy aż do zmroku. W trakcie przelotu do kolejnego portu korzystamy z kambuza i przygotowujemy posiłki. Staramy się nie robić zbędnych postojów i jak najwięcej czasu spędzić na pływaniu.
W trakcie kursu zrealizujemy przynajmniej jeden nocny przelot, aby w praktyce zobaczyć światła nawigacyjne statków oraz oznaczenie świetlne pław, latarni morskich i innych znaków żeglugowych.
Uwaga!
Wyżywienie nie jest uwzględnione w cenie. Załoga składa się na kasę pokładową, z której kupowane jest zaopatrzenie dla całej załogi i sternika. Kapitan podpowie jak najlepiej zaopatrzyć się na rejs. W portach do których dotrzemy, będzie można też skorzystać z lokalnej gastronomi, ale ze względu na cenny czas zachęcamy do dobrego żeglarskiego zapatrzenia i zaprzyjaźnienia się z kambuzem.
Egzamin na JSM
Egzamin na Jachtowego Sternika Morskiego składa się z dwóch części: teoretycznej i praktycznej. Część teoretyczna obejmuje test jednokrotnego wyboru z 75 pytaniami i zadanie nawigacyjne, na które przewidziano 120 minut. Natomiast część praktyczna wymaga wykonania kilku manewrów wybranych przez egzaminatora, głównie dotyczących manewrów portowych oraz podejścia do człowieka.
Czytaj więcej w artykule: Jak wygląda egzamin na JSM?
Wymagania do udziału
Aby przystąpić do egzaminu na Jachtowego Sternika Morskiego należy:
- mieć ukończone 18 lat
- mieć udokumentowane opiniami 200 godzin w minimum dwóch rejsach morskich
Podczas naszego kursu przeprowadzimy około 40 godzin żeglugi. Otrzymacie także opinie z rejsu, co oznacza, że jeśli brakuje Ci do pełnych 200 godzin nie więcej niż 40 godzin, będziesz mógł uzupełnić te godziny w trakcie tego tygodnia. Udokumentowane 200 godzin jest wymagane do przystąpienia do egzaminu, a nie samego kursu.
Czytaj więcej w artykule: Opina z rejsu, karta rejsu i książeczka żeglarska – jak dokumentować staż morski?
Co wyróżnia nasz kurs?
- Nieprzeciętny jacht – bogato wyposażona jednostka z zacięciem wyprawowym, na której nauczysz się więcej niż zakłada podstawowy program szkolenia na JSM. Pokażemy Ci jak wygląda życie na jachcie wyprawowym, jak działają wszystkie instalacje i jak z nich korzystać.
- Nie zakładamy, że coś jest oczywiste – pokażemy Ci wszystko od początku. Lubimy uczyć i wspierać adeptów sztuki żeglarskiej w zdobywaniu doświadczenia na każdym etapie. Jeśli będzie taka potrzeba powtórzymy węzły czy podstawową wiedzę żeglarską.
- Wszystko robimy na serio – prowadzimy kurs nie po to, byście zdali kolejny patent i zdobyli dodatkowy „plastik” do kolekcji, lecz po to, byście naprawdę pływali. Dlatego szkolenie poprowadzi kapitan z bardzo praktycznym nastawieniem.
- Nieprzeciętny jacht – bogato wyposażona jednostka z zacięciem wyprawowym, na której nauczysz się więcej niż zakłada podstawowy program szkolenia na JSM. Pokażemy Ci jak wygląda życie na jachcie wyprawowym, jak działają wszystkie instalacje i jak z nich korzystać.
- Nie zakładamy, że coś jest oczywiste – pokażemy Ci wszystko od początku. Lubimy uczyć i wspierać adeptów sztuki żeglarskiej w zdobywaniu doświadczenia na każdym etapie. Jeśli będzie taka potrzeba powtórzymy węzły czy podstawową wiedzę żeglarską.
- Wszystko robimy na serio – prowadzimy kurs nie po to, byście zdali kolejny patent i zdobyli dodatkowy „plastik” do kolekcji, lecz po to, byście naprawdę pływali. Dlatego szkolenie poprowadzi kapitan z bardzo praktycznym nastawieniem.
- Wszyscy absolwenci naszych kursów na JSM otrzymują bezterminową zniżkę -10% na wszystkie nasze rejsy – Mazury, Bałtyk, Chorwacja, Grecja, Wyspy Kanaryjskie, Zielony Przylądek, Norwegia… czy gdziekolwiek indziej.
- Najlepszych zapraszamy także do naszej kadry i pracy w roli sterników/instruktorów na naszych rejsach.
Książeczka żeglarska
Książeczka żeglarska pozwala w jednym miejscu zapisywać informacje o zdobytych uprawnieniach, zrealizowanych kursach, doświadczeniu i stażu zarówno na wodach śródlądowych jak i morskich. Jest też piękną pamiątką z żeglarskich przygód. Z biegiem czasu zapełnia się rozmaitymi wpisami i pieczątkami z rejsów, które nigdy nie zostaną zapomniane.
Koszt książeczki żeglarskiej: 20 zł